بی بی سپــــــــــنـدار

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بانوی ایرانی هر کجا هستی خدا به همراهت ـــــــ

بی بی سپــــــــــنـدار

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بانوی ایرانی هر کجا هستی خدا به همراهت ـــــــ

معرفی صاحب خانه با رنگ ها

تا به حال برایتان پیش نیامده است که به محض ورود به خانه ای احساس راحتی و صمیمیت داشته باشید یا بدون اینکه بدانید میزبان کیست، معذب و رسمی سر جایتان بنشینید و برای رفتن از آن خانه ثانیه شماری کنید؟!

 

شاید دقت نکرده باشید اما تاثیر رنگ های یک خانه بر روی شما بسیار زیاد است. این رنگ ها صاحبخانه را به شما معرفی می کنند و حس و حال آنها، شخصیت و علایق شان را قبل از برخورد با خود آنها با شما در میان می گذارند. خانه شما برای روح تان آرامش می آورد و پناهگاه شماست، فضایی است که با عزیزان تان دور هم جمع می شوید. رنگ صحیح و ترکیب های رنگی مناسب به آرامش شما قوت بخشیده و خانه تان را زیبا می سازد. هر رنگی حرفی برای گفتن دارد به همین دلیل رنگی که خیلی به آن علاقه دارید شاید مناسب کل خانه نباشد. اگر روان شناسی رنگ ها را بدانید راحت تر می توانید به هدف خود از دکور منزل برسید. البته بد نیست که به مجله ها و عکس های دکوراسیون داخلی نیز نگاهی بیندازید.

 

 

ٰ● قرمز

 

بعضی ها عاشق رنگ های گرم و پرهیجان اند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، به احتمال زیاد رنگ پویایی چون قرمز شما را شیفته خود می کند. قرمز رنگ شور و عشق است، رنگی است که نادیده گرفته نمی شود چرا که رنگ خون، حیات، قدرت و سرزندگی است. طیف های شفاف این رنگ مثل آلبالویی، زمانی که در دکوراسیون یک فضا به کار می روند می توانند القا کننده حس جوانی، زندگی و انرژی باشند. تونالیته های تیره تر که معمولا درصدی از رنگ آبی را نیز در خود دارند، مانند ارغوانی، شرابی و یاقوتی، بیشتر نشانه قدرت، توانگری و سنت هستند. و قرمزهای گرم مثل گوجه ای و قرمز مخملی رنگ هایی دوستانه تر و گرم هستند. رنگ قرمز باعث تقویت حس بویایی و اشتها می شود بنابر این می توانید از آن در محیط آشپزخانه و ناهارخوریی تان استفاده کنید تا هم از انرژی آن بهره مند شوید و هم از قرار گرفتن آن در کنار دیگر رنگ ها لذت ببرید. در علم قدیمی چیدمان با توجه به انرژی جاری در خانه، رنگ قرمز به عنوان دعوت کننده استفاده می شده است و به همین علت کاربرد زیادی در ورودی خانه ها داشته است تا ثروت و شادی را به درون خانه راهنمایی کند.

 

▪ قرمز به عنوان تاکید: این رنگ درخشان می تواند در فضاهای کوچک مثل ورودی های خانه و راهروها بسیار کاربردی و مناسب باشد و به علت اینکه چشم را به سوی خود می کشد در پشت زمینه و درون کابینت ها نیز استفاده می شود.

 

روانشناسی قرمز: اگر قرمز رنگ مورد علاقه تان است، شما فردی با اعتماد به نفس بالایی هستید! افراد ثروتمند و به طور کل کسانی که اهل ریسک کردن هستند این رنگ را دوست دارند. این دسته عاشق هیجان و تجربه کردن هر چیز تازه ای هستند و خیلی زود از یکنواختی خسته می شوند. اگر از این رنگ خوش تان نمی آید، شاید به این دلیل است که هیجان و قدرت آن با روحیه تان سازگار نیست. بهتر است برای یافتن آرامش مورد نظرتان به سراغ رنگ های آرام تر بروید.

 

 

● صورتی

 

صورتی به عنوان یک رنگ شیرین، معصوم و رمانتیک شناخته شده است. تندی و حرارت قرمز را ندارد اما از خانواده قرمز هاست. صورتی بسته به میزان قرمز به کار رفته در آن می تواند در رده رنگ های سنگین و موقر یا رنگ های احساسی و هیجانی قرار بگیرد.

 

▪ صورتی در دکوراسیون: یک رنگ معمول برای اتاق خواب ها و حمام است. صورتی پررنگ برای بیان شادی و انرژی در یک آشپزخانه یا نشیمن خانوادگی مناسب است.

 

روانشناسی صورتی: اگر به صورتی علاقه دارید، شما یک فرد رمانتیک، لطیف و عاشق تمیزی هستید. شما یک دوست خوب بوده و خشونت ناراحت تان می کند. ممکن است با استعداد باشید ولی جاه طلب و جویای نام نیستید و به کم قانع می شوید. مردم به گرمی و خوش رویی شما پاسخ می دهند اما زندگی خصوصی تان را برایشان باز نمی کنید. شما هوشیار و محتاط بوده و در بسیاری از اوقات مشغول تفکر هستید. اگر به صورتی علاقه ندارید، شما این رنگ را تنها برای دختربچه ها در نظر دارید و برای خود به رنگ های جدی تر فکر می کنید.

 

 

● زرد

 

زرد به طور کلی نمادی از خورشید و نور است. زرد و طلایی مفهومی از عشق آسمانی در فرهنگ های قدیمی داشته است تا جایی که عروس های یونان و روم لباس زرد می پوشیدند. این رنگ سمبل سخاوت، نجابت و دانایی بوده و رنگی شاد و دوستانه است. زرد کم رنگ کودکانه، زرد پررنگ مهربان و گرم و زرد خالص بیان کننده هیجان، فعالیت و قدرت است.

 

▪ زرد در دکوراسیون: برای مناطقی که اغلب شاهد ابر و بارندگی می باشند یا اتاق های از خانه که آفتاب گیر نیستند، زرد گزینه مناسبی برای دکور است زیرا فضا را روشن تر نشان می دهد. این رنگ برای راهرو های باریک نیز مناسب است. برای جلوه بیشتر مبلمان می توان از این رنگ در بخشی از کوسن ها، تابلو ها و... استفاده کرد. برای فراهم کردن یک ورودی گرم و دوستانه زرد را می توانید به کار ببرید.

 

روانشناسی زرد: اگر به زرد علاقه دارید، شما فرد گرم و خوش مشرب، خوش بین و سرشار از انرژی هستید. می خواهید خلاق و هنرمند باشید، قوه تخیل بالایی دارید و به دنبال بهترین ها هستید. شما از مبارزه و رقابت لذت می برید و بسیار کنجکاو هستید. به دنبال کمال هستید اما برای رسیدن به آن از خوش گذرانی هایتان نمی گذرید. اگر به زرد علاقه ندارید، شما واقع گرا بوده، از امتحان کردن ایده های جدید می گریزید. ترجیحا راه هایی را می روید که به نتیجه آنها مطمئن هستید.

 

 

● نارنجی

 

نارنجی ویژگی های هر دو رنگ قرمز و زرد را در خود دارد، هیجان و انرژی قرمز و خصوصیت آفتابی و گرم زرد در کنار هم. این رنگ اشتهاآورترین رنگ در بین رنگ هاست و به همین علت در لوگوی بیشتر رستوران های فست فود از آن استفاده می شود.

 

▪ نارنجی در دکوراسیون: بسیاری از طراحان معتقدند که رنگ هلویی یا طیف های بژ آن، تنها رنگی است که با تمامی رنگ ها همخوانی دارد. طیف های نارنجی گرم و دعوت کننده هستند و برای ورودی ها و آشپزخانه بسیار مناسب می باشند. به طور کل در هر کجای خانه احتیاج به تاکید و جلب نظر داشتید، انواع نارنجی و به ویژه نارنجی پررنگ برای این منظور گزینه های ایده آلی هستند.

 

روانشناسی نارنجی: اگر این رنگ، رنگ محبوب شماست، به طور حتم فردی فعال، کوشا، برون گرا، دست ودلباز و خوش برخورد هستید که از ایده های جدید استقبال می کنید و در کار خود بسیار موفقید. گرچه ممکن است در بعضی موارد غیرقابل اعتماد به نظر برسید چرا که هر روز به دنبال تجربه ای تازه می باشید! چنانچه علاقه ای به نارنجی ندارید، می توان گفت که فردی درون گرا و به دور از هیاهو و زرق و برق هستید که ترجیح می دهید چند دوست صمیمی داشته باشید تا تعداد بی شماری آشنا!

 

 

● سبز

 

سبز ترکیبی است از آرامش آبی و هیجان زرد. این رنگ برای چشم پرآسایش ترین رنگ بوده و بین همه رنگ ها چشم انسان قابلیت تشخیص بیشترین تنوع طیف سبز را داراست.

 

▪ سبز در دکوراسیون: به دلیل تنوع طیف سبزها، از این رنگ می توان در تمام اتاق های خانه استفاده کرد. در کتابخانه یک سبز پررنگ فضایی ثابت و ساکت را فراهم می آورد. سبزآبی در حمام، سبز زیتونی در نشیمن و... . سبز ها در عین حال نمادی از طبیعت نیز می باشند و با آوردن آنها به خانه خود ذات طبیعت گرای شما به آرامش می رسد.

 

روانشناسی سبز: اگر به سبز علاقه دارید، شما فرد متعادل و محکمی هستید و سعی دارید از دیگران مراقبت کنید. انجام کار درست برای شما خیلی مهم است و یک شهروند منضبط هستید. در کارهای گروهی و اجتماعی پررنگ جلوه می کنید. مهربان و باگذشت هستید. باهوش و عاشق ایده های تازه و نو می باشید. غذا خوردن را بهترین لذت دنیا می دانید و به احتمال زیاد اضافه وزن دارید.

 

▪ اگر به این رنگ علاقه ندارید: آزاد و فارغ از قید و بندها هستید. تنهایی را دوست دارید. شما دوست دارید مطرح و شناس باشید و به همین دلیل از کارهای گروهی دوری کرده و سعی دارید شانس خودتان را به تنهایی امتحان کنید و از یک پیروزی فقط به نام خودتان لذت ببرید.

 

 

● آبی

 

رنگ آسمان و دریا، رنگی که حاکی از ثبات و حقیقت است. این رنگ حس آرامش و صلح را با خود به همراه دارد، همان حسی که عمق آبی دریا نیز به شما می دهد. آبی دارای تاثیرات آرام بخش است، ضربان قلب و فشار خون را پایین آورده، باعث آرام شدن تنفس می شود. آبی های تیره تر نشان دهنده قدرت و رهبری است و آبی هایی که طیفی از طوسی دارند صادق و صمیمی هستند. آبی های گچی و مات، لطیف و شکننده به نظر می رسند و در مقابل آنها طیف های براق این رنگ جوان و پرانرژی و بازیگوش هستند. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از مقدار زیادی از این رنگ در فضا ممکن است باعث افسردگی شود.

 

▪ آبی در دکوراسیون: این رنگ در هر محیطی که احتیاج به آرامش داشته باشید کاربرد دارد. آبی پررنگ در کتابخانه و دفتر کار خانگی که نیاز به سکوت و تمرکز است گزینه بسیار مناسبی به شمار می آید. آبی های روشن بهتر است در سرویس و حمام ها به کار روند.

 

▪ روانشناسی آبی: اگر آبی رنگ مورد علاقه تان است، شما فردی قابل اعتماد هستید که با وجود اینکه ممکن است فردی با اعتماد به نفس به نظر برسید ولی به علت اهمیت دادن به خواسته ها و نیازهای اطرافیان تان بسیار شکننده و حساس می باشید. اگر کسی از اعتماد شما سوءاستفاده کند بسیار آزرده می شوید. شما شخصی آرام، مسوولیت پذیر، صبور و قابل اعتماد هستید که ترجیح می دهید تعداد کمی دوست صمیمی داشته باشید تا دایره ای بزرگ از آنها.

منبع:sharghnewspaper.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد